Spraw, aby informacja zwrotna w Twojej firmie była przyjemnością a nie koszmarem.
Można zaryzykować stwierdzenie, że nie istnieje rozwój bez informacji zwrotnej. A z pewnością informacja zwrotna jest dla rozwoju kluczowa, gdyż pozwala korygować działanie i stele je usprawniać. Dzięki niej dowiadujemy się, jak jesteśmy postrzegani przez nasze otoczenie, dostrzegamy rzeczy z których na co dzień nie zdajemy sobie sprawy. Warto pamiętać, że dobry feedback pełni również funkcje motywacyjne: wzmaga zaangażowanie, daje poczucie satysfakcji z osiągnięcia i budzi chęć doskonalenia.
Niestety wiele osób, nawet doświadczonych menedżerów, ma problem z udzielaniem informacji zwrotnej, gdyż proces ten wciąż rodzi wiele emocji. Dlatego też udzielanie informacji zwrotnej wymaga gruntownego przygotowania. Poznając wcześniej zagrożenia i pułapki, które mogą nas spotkać podczas udzielania feedbacku łatwiej nam się przed nimi ustrzec i doprowadzić do sytuacji, w której pracownik zamiast bronić się przed przyjęciem informacji, będzie traktował je jako wsparcie w rozwoju.
Dla Klientów, którzy zdecydują się sami prowadzić sesje informacji zwrotnej proponujemy szkolenie, które pomoże konsultantom wewnętrznym profesjonalnie przygotować się do tego zadania. Niemal wszystko leży w rękach osoby, która udziela informacji zwrotnej – to od jej umiejętności pokierowania relacją zależy powodzenie sesji.
Szkolenie dotyczy m.in takich zagadnień jak:
Budowanie relacji i klimatu rozmowy
Kontraktowanie stylu prowadzenia rozmowy oraz jej celu
Wykorzystywanie efektywnych stylów komunikacyjnych: dialog, uzgadnianie, argumentacja
Udzielanie precyzyjnej informacji na temat mocnych stron oraz obszarów rozwojowych
Formułowanie celów rozwojowych
Diagnozowanie możliwych przyczyn oporu u pracownika.
Wspieranie rozwoju pracownika poprzez mentoring i coaching
Rozbudzanie motywacji do zmiany i rozwoju
Zadawanie pytań otwierających, kierunkujących, pogłębiających